כהן: "היו ניסיונות להתערבות במשטרה"; אוחנה: "השר חייב להיות מעורב"

בנצי לייזרוביץ No Comments on כהן: "היו ניסיונות להתערבות במשטרה"; אוחנה: "השר חייב להיות מעורב"

מ"מ המפכ"ל מוטי כהן פורש מהמשטרה לאחר בחירת ניצב קובי שבתאי מפקד מג"ב למפכ"ל הבא. כהן תקף במרומז את אוחנה וטען כי היו ניסיונות להתערבות, וכי שיקולים זרים מנעו עד כה מינוי מפכ"ל". אוחנה לא נותר חייב והשיב לו

כהן ואוחנה צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן מכריז על פרישתו מהמשטרה, לאחר שהשר לביטחון פנים אמיר אוחנה החליט היום (שלישי) על מינויו של ניצב יעקב שבתאי מפקד מג"ב למפכ"ל הבא. כהן האשים במרומז את אוחנה כי בתקופה האחרונה היו "ניסיונות להתערבות בעבודת משטרת ישראל. מעורבות שאין לה מקום בארגון ולא נתתי לה יד", כתב כהן באיגרת הפרישה שכתב למשרתים.

עוד הוסיף כהן, "עשיתי כל שלאל ידי על מנת להדוף ניסיונות התערבות אלו ולהותיר את המשטרה נקייה מכל שיקול זר". כהן המשיך ותקף כי אי מינוי מפכ"ל במשך שנתיים נבע משיקולים זרים, "נראה כי ההחלטה שלא למנות מפכ"ל קבע משך זמן כה ממושך, לא הייתה נטולת שיקולים זרים".

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הגיב להאשמות של מ"מ המפכ"ל הפורש מוטי כהן וכתב: "שר אמור להיות מעורב בענייני משרדו, ושר הבט״פ חייב להיות מעורב בעבודת המשטרה, גם אם זו תופעה חדשה עבור מישהו במשטרה או בשירות הציבורי בכלל".

בתוך כך, נשיא המדינה שוחח על ראש המוסד הבא ד', והמפכ"ל הבא יעקב שבתאי ובירך אותם על מינויים: "‏שוחחתי עם ד׳, ראש המוסד המיועד שלנו ועם ניצב קובי שבתאי, המפכ״ל המיועד שלנו. אמרתי לשניהם כי התברכנו בהם, כל אחד בתחומו, מנהיגים שצמחו בשירות העם והארץ וכי כולנו סומכים עליהם שיגנו עלינו מבית ומחוץ למען מדינת ישראל ואזרחיה".

במשטרה בירכו על המינוי ומסרו: משטרת ישראל מברכת את ניצב יעקב (קובי) שבתאי על בחירתו לתפקיד המפקח הכללי הבא של משטרת ישראל.

ההחלטה על מינוי מפכ״ל קבוע למשטרת ישראל הינה החלטה חשובה והכרחית בפרט בעת הזו, זאת בראש ובראשונה לעתיד המשטרה וחוסנה, וכפועל יוצא גם לעתידה וחוסנה של המדינה והחברה כולה.



0 תגובות